Egy igazi kis ékszerdoboz - Brugge

Az utazások szerelmese vagyok, jó pár utazós poszttal tartozom még Nektek és a weboldalamnak. Csak időt kell találnom a fotók átnézéséhez, és a hozzá tartozó szövegek elkészítéséhez. Attól félek sosem lesz ennyi szabadidőm… 🙂

November közepén pár napot Belgiumban töltöttünk, azon belül is az 1128-ban alapított Brugge-ben, melynek óvárosa , UNESCO világörökség része.
Mióta az eszemet tudom, lételemem az utazás, főleg a városnézések kötnek le igazán. Szeretem látni, amit annak idején emberek alkottak, az épületeket melyekben több száz évvel ezelőtt már laktak. Nagyon jó érzéssel tölt el bejárni az utcákat, amiknek egykor macskakövein lovaskocsik jártak. Szeretem a régi építészetet, az óvárosokat, az ódon ajtókat és még a régi temetőkbe is szívesen térek be pár percre. Brugge ezeknek az „elvárásaimnak” mind megfelelt.  1,5 napunk volt erre a kis ékszerdobozra, ami sajnos nem volt elég. Úgy terveztem, hogy most egy kisebb, gyors látogatás keretein belül nézem meg, majd aztán valamelyik tavasszal visszatérek. Kényelmesen sétálgattunk, bejártuk az utcákat, beültünk 1-1 kávéra délután, reggel pedig kényelmesen megreggeliztünk egy hangulatos kávézóban. Próbáltunk együtt lélegezni a várossal, felvenni a ritmust. Az időjárás elég komor volt sajnos, de ez várható volt novemberben. Az emberek viszont kedvesek és vidámak. (amihez sajnos itthon annyira nem vagyunk hozzászokva) Mikor eltévedtünk és a telefonjaink lemerültek természetesen 😀 , mindenki próbált nekünk segíteni, hol jó, hol kevésbé jó angollal. Taxit ne is keressetek a városban, mert ritka, mint a fehér holló. Ez igaz a reptérre is. Hívásra jönnek csak, de természetesen egy turista hol tudná a brugge-i taxitársaságok telefonszámait?! Sehol! Szóval az első esténk elég kalandosra sikeredetett, én már képzeletben megágyaztam magamnak a buszpályaudvaron.

A szállásunk a Hotel Montovani-ban volt, amit a Bookingon foglaltam. Hangulatos kis hotel a belváros közelében, egy csendes kis utcában. Ár-érték arányban teljesen megfelelt erre a 2 napra. Brugge-be eljutni nem nehéz a repülőtérről, bár mi kissé megbonyolítottuk, mert taxiztunk , majd  vonatoztunk Brüsszelből, de ez egy teljesen felesleges lépés volt, mind időben és mind anyagiakban. 😀  A legkönnyebb és legköltséghatékonyabb módja az, ha  a www.flibco.com oldalon előre megvásároljuk a jegyünket a charleroi reptértől, egyenesen Brugge-ig, vagy ha Brüsszelbe megyünk, akkor csak addig. Brugge-ig az út kb. 2 óra 15 perc, az ára pedig 17 Euro /út/fő.

Tavasszal mindenképp hajóznék a csatornákon és biciklit bérelnék, hogy jobban be tudjuk járni a várost. Mikor olvasok egy városról az interneten, általában mindig azt írják, hogy elég rá 1-2 nap, jelen esetben Brugge-re, de New Yorknál pl. azt olvastam, hogy elég 1 hét. Na, ezeket a tanácsokat szorozzuk fel bőven, mert nem elég! Nem vagyok múzeumba járós, se lassan sétálós fajta, de New Yorkban 1 hetet voltam és azt kell,  hogy mondjam, a negyedét ha láttam…vagy is hazudok, helikopterről végülis az egészet, de az még sem ugyanaz, mint bejárni az utcáit. Brugge-re is azt mondom, hogy ha kényelmesen, nem rohanva és mindent kipipálva szeretnénk megnézni, mint egy robot, hanem valósan, együtt mozogva a várossal, a hangulatunkkal, akkor 3- 4 nap is el tud menni vele. Tavasszal és nyáron biztosan csodálatosabb is, hiszen rengeteget számít a napsütés, a virágok és a 15 foknál melegebb hőmérséklet.
A csokoládékat ki ne felejtsük, mert valóban isteniek és rengeteg féle közül tudunk válogatni! Ha pedig francia hangulatban szeretnénk elfogyasztani a kávénkat, szívből ajánlom  a Ginger Bread nevű helyet. Hangulatos francia zene, finom kávéval, péksüteményekkel és gofrikkal.